Scoren met je e-mail nieuwsbrief

Voor kunstenaars en creatieve ondernemers die hun creativiteit willen inzetten om leuke en passende klanten te krijgen

Ben jij kunstenaar (muzikant, beeldend kunstenaar, danser, theatermaker, schrijver etc.) of creatieve ondernemer (grafisch ontwerper, tekstschrijver, meubelmaker, workshopdocent etc.) en wil je graag;

  • Een voortdurende stroom van klanten, deelnemers of bezoekers creëren die enthousiast zijn over wat jij doet
  • Een alsmaar groeiende lijst opbouwen van mogelijke bezoekers, opdrachtgevers of klanten
  • Jouw e-mail nieuwsbrief zo inzetten dat hij ook echt geld in het laatje brengt
  • Dat jouw nieuwsbrief niet meteen in de digitale prullenbak van de ontvangers verdwijnt
  • Klanten of deelnemers werven vanachter je laptop, op een manier die bijna niets kost, op een tijdstip naar jouw keuze

Veel kunstenaars of creatieve ondernemers hebben wel een nieuwsbrief, maar halen hier geen klanten uit. Ze versturen hun e-mail nieuwsbrief regelmatig, maar krijgen weinig respons. Hun lijst blijft klein of hun nieuwsbrief verdwijnt ongelezen in de digitale prullenbak. Ze hebben veel werk aan het bijhouden van de lijst; aan- en afmeldingen verwerken kost te veel tijd.

Ik weet zeker dat dat beter kan. Eenvoudiger. Effectiever. En leuker! Lijkt het je niet geweldig als je met je nieuwsbrief een voortdurende stroom van bezoekers, klanten of deelnemers kunt krijgen? Als jouw mails ook daadwerkelijk geopend worden door de ontvangers? Als je enthousiaste reacties krijgt op je nieuwsbrief en mensen hem uit zichzelf met elkaar gaan delen? En als je weet hoe je een steeds groeiende lijst kunt opbouwen?

 

De meest voorkomende problemen van kunstenaars en cultureel ondernemers met hun nieuwsbrief zijn:

  • Hun nieuwsbrieven worden maar weinig geopend en verdwijnen ongelezen in de digitale prullenbak
  • Ze weten niet hoe ze hun lijst voortdurend kunnen laten groeien
  • Hun nieuwsbrief levert nauwelijks klanten op
  • Het verwerken van aan- en afmeldingen kost teveel tijd
  • Mensen schrijven zich uit voor hun nieuwsbrieven

 

Niet zo tof natuurlijk. Maar gelukkig kan het ook anders. Stel je voor dat je:

  • Een nieuwsbrief verstuurt met de wetenschap dat je er steeds opnieuw bezoekers of deelnemers aan over zult houden
  • Weet hoe je jouw lijst voortdurend kunt laten groeien
  • Ervoor kunt zorgen dat jouw nieuwsbrieven ook daadwerkelijk geopend en gelezen worden
  • Ervoor kunt zorgen dat het bijhouden van je lijst je weinig tijd kost
  • Het zelfs leuk gaat vinden om nieuwsbrieven te maken omdat je er je creativiteit in kwijt kunt

Ik leer het je graag! Toen ik bijna vijf jaar geleden begon met mijn nieuwsbrief had ik maar enkele tientallen adressen op mijn lijst staan. Ik had geen idee hoeveel mensen mijn nieuwsbrieven daadwerkelijk openden, maar veel kon het niet zijn, want ik haalde er nauwelijks klanten uit. Ook was ik veel tijd kwijt met het bijhouden van mijn lijst. Ik vergat wel eens een afmelding te verwerken en kreeg dan boze mailtjes van mensen.

Inmiddels is mijn situatie totaal anders. Ik weet nu hoe het werkt ☺ Inmiddels is mijn lijst gegroeid tot bijna 5500 mailadressen. Dat heeft me tot nu toe ruim 600 klanten opgeleverd en een prima omzet die nog elk jaar groeit. Daarnaast zorgde mijn nieuwsbrief ervoor dat ik gevraagd werd als spreker op een groot aantal events en congressen en als gastauteur voor een aantal vakbladen en websites. Die naamsbekendheid zorgde ook weer voor nieuwe klanten. Ik weet 100% zeker dat ik dit allemaal nooit bereikt had zonder mijn nieuwsbrief.

De wetenschap dat ik met mijn nieuwsbrief beschik over een enorm reservoir aan mogelijke klanten, geeft me vooral veel rust. Ik hoef niet te stressen als ik een nieuw product lanceer, want ik weet dat ik hiermee altijd voldoende deelnemers heb.

Omdat ik superenthousiast hierover ben, wil ik deze kennis graag delen. Ik heb daarvoor een nieuw online programma ontwikkeld, waarin ik je precies leer hoe jij met jouw nieuwsbrief hetzelfde kunt bereiken.

In dit programma leer ik je stap voor stap:

  • Hoe je met je nieuwsbrief voor een voortdurende stroom klanten / opdrachten / kopers kunt zorgen
  • Waarom een nieuwsbrief zo’n effectief middel is
  • Welke programma’s er zijn voor de verzending van je nieuwsbrief (ook gratis)
  • Hoe je zorgt voor een aantrekkelijke en authentieke inhoud voor je nieuwsbrief
  • Wat een goede frequentie is voor het versturen van je nieuwsbrief
  • Hoe je ervoor kunt zorgen dat hij ook daadwerkelijk geopend wordt
  • Hoe je je lijst voortdurend kunt laten groeien
  • Welke wetten en regels er zijn met betrekking tot nieuwsbrieven (zodat je boetes en gedoe voorkomt!)
  • Hoe je verkopen haalt uit je nieuwsbrie

 

Praktische informatie:

Dit programma is een zelfstudie-programma en is geschikt voor deelnemers die al een e-mail nieuwsbrief hebben en daar meer uit willen halen of deelnemers die daarmee willen starten. Als je je opgeeft, ontvang je direct na je betaling de eerste module. Vervolgens krijg je elke 3 dagen een nieuwe module toegestuurd. In totaal zijn er 16 modules.

Het hele programma is dus in minder dan 2 maanden te volgen. Je kunt gewoon je eigen tempo aanhouden. Als je geen tijd hebt, laat je de e-mails gewoon in je mailbox staan en ga je er later mee verder.

 

Het programma is er in 3 varianten:

  1. Het basis-programma is een zelfstudie-programma en bestaat uit 16 modules. Je kunt dus helemaal zelf kiezen waar en wanneer je aan de slag gaat! In elke module vind je uitleg over een specifiek onderwerp en praktische instructies waarmee je aan de slag kunt. Als je je opgeeft krijg je meteen de eerste module in je mailbox. Daarna krijg je steeds na 3 dagen een nieuwe module toegestuurd. Het hele programma is dus in ongeveer 1,5 maand te doorlopen. Je kunt gewoon je eigen tempo aanhouden. Als je geen tijd hebt, laat je de e-mails gewoon in je mailbox staan en ga je er later mee verder. Alle mails vormen samen een helder en gestructureerd naslagwerk waar je nog jaren plezier van kunt hebben.

 

  1. Bij het extra-programma krijg je, naast alle modules uit het basis-programma, mijn schriftelijke feedback op 1 van jouw nieuwsbrieven. Je hier meteen na je aanmelding gebruik van maken. Je kunt er ook voor kiezen om eerst met de modules aan de slag te gaan en daarna pas mijn feedback in te zetten. Jij bepaalt!

 

  1. Het top-programma bevat, naast alle modules uit het basis-programma én mijn feedback op 1 van jouw nieuwsbrieven, een persoonlijk coachingsgesprek van 45 minuten (telefonisch of via skype) waarin ik je tips geef om meer uit je nieuwsbrief te halen en je lijst sneller te laten groeien.

………………………………………………….

 

 
button_ja-ik-kies-voor-het-basis-programma

 

 

button_ja-ik-kies-voor-het-extra-programma

 

 

button_ja-ik-kies-voor-het-top-programma

 

 

………………………………………………….

 

 

Investering:

De investering voor het basis-programma bedraagt  € 197,- exclusief BTW.

De investering voor het extra-programma bedraagt € 267,- exclusief BTW.

De investering voor het top-programma bedraagt € 347,- exclusief BTW.

 

Na je betaling krijg je direct per e-mail een factuur. De speciale prijs wordt bij je aanmelding automatisch berekend. Je hoeft hier dus niet apart om te vragen

Wil je graag meedoen en kun je niet internetbankieren? Stuur mij dan een e-mail. Dan kijken we samen hoe we dit op kunnen lossen.

 

Vragen?

Mocht je nog vragen hebben over dit programma, dan kun je me altijd bellen of mailen.

Ik heb heel veel zin om met je aan de slag te gaan. Je bent meer dan welkom!

Hartelijke groet,

Maaike

 

P.S. Bedenk je eens hoeveel rust het je geeft als je weet dat je altijd een groep van tientallen, honderden of zelfs duizenden mogelijke klanten, bezoekers of opdrachtgevers tot je beschikking hebt die je met 1 druk op de knop kunt benaderen. Dat is wat een nieuwsbrief je kan bieden.

Maaike van Steenis

Ontvang nu het gratis e-book

10 dingen die je vandaag nog kunt doen om je inkomsten te vergroten!

Je ontvang tevens mijn Ezine met extra tips.
Je kunt je hiervoor altijd weer afmelden en je gegevens worden nooit aan derden verstrekt.