Hoe je je nieuwsbrief of sociale media blijft vullen – ook als je inspiratie op is

In mijn trainingen en coaching benadruk ik voortdurend het belang van zichtbaar zijn en blijven bij je achterban. Door kennis en inspiratie te delen – of dat nu in een nieuwsbrief, op Instagram of in een vakblad is maakt niet uit – laat je mensen zien wie je bent en wat je maakt. Op het moment dat ze je nodig hebben weten ze je dan vanzelf te vinden.

De vraag die ik dan vrijwel altijd krijg is, hoe je ervoor zorgt dat je steeds opnieuw iets interessants te delen hebt. Ik heb daar in de afgelopen jaren een paar trucjes voor bedacht. Met deze hulpmiddelen lukt het me altijd om een artikel of post te schrijven. Hopelijk jou ook!

  1. Het ideeënlijstje

Als ik iets mee maak waarvan ik denk “daar wil ik over schrijven” noteer ik dat in een bestandje. Het is mijn schatkist waar ik op teruggrijp als ik even zonder inspiratie zit.

  1. Work in progress

Veel mensen vinden het heel interessant om meegenomen te worden in een artistiek proces. Waarom maak je bepaalde keuzes? Welke afwegingen maak je? Hoe kom je tot het eindresultaat en welke stappen zet je?

  1. De klantervaring

Een hele fijne manier om te laten zien wat jij voor mensen kunt betekenen, is het beschrijven van een klantervaring. Vertel hoe iemand bij jou terecht kwam, welke vraag of welk idee diegene had en hoe jij vervolgens te werk ging. Uiteraard vertel je ook over het eindresultaat én de reactie erop.

  1. De lijstjespost

Vijf tentoonstellingen die je gezien wilt hebben / de twee belangrijkste aandachtspunten voor je website / drie tips om met meer plezier piano te spelen… zomaar wat voorbeelden van artikelen gebaseerd op een lijstje. Net als dit artikel natuurlijk 😉

  1. De vervolgpost

Een variant op de lijstjespost: als je merkt dat je veel te vertellen hebt en je lijstjespost wel erg lang wordt, is het ook prima om hem op te knippen in meerdere kortere artikeltjes. Drie artikelen met elk een tip om met meer plezier piano te spelen dus.

  1. Het interview

Een bandgenoot, een collega die je bewondert of misschien wel iemand waarvan je zelf veel hebt geleerd… Grote kans dat jouw lezers een interview met zo iemand bijzonder boeiend vinden.

  1. Inspiratie delen

Neem je volgers met je mee als je een tentoonstelling, concert of lezing bezoekt. Maak een post waarin je jouw inzichten deelt of geef een samenvatting van dat bijzondere boek dat je laatst las.

  1. Het gastartikel

Je hoeft het niet allemaal zelf te doen. Misschien is er iemand in jouw netwerk die het leuk vind om een gastartikel te schrijven. Gratis promotie voor de ander, en gratis content voor jou!

Hoe zorg jij dat je je nieuwsbrieven en socials steeds weer vult met aansprekende content? Ik ben benieuwd naar jouw tips! Ik lees ze graag

Maaike van Steenis

Ontvang nu het gratis e-book

10 dingen die je vandaag nog kunt doen om je inkomsten te vergroten!

Als bonus ontvang je bovendien gratis waardevolle tips en inzichten die jou helpen een succesvol bedrijf te creëren. Je kunt je hiervoor altijd weer afmelden en je gegevens worden nooit aan derden verstrekt.